hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|طرح جامع حمل‌ونقل بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر قم را رفع می‌کند

قم|طرح جامع حمل‌ونقل بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر قم را رفع می‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ازجمله اتوبوسرانی حل‌شده و قادر به خدمات مطلوبی به شهروندان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، عباس ذاکریان در جلسه بررسی واگذاری مالکیت تعدادی از اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی و حقوقی که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، به عدم توان مالی شرکت‌ها در تأمین و نگهداری اتوبوس‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌ها تنها نقش واسطه‌گری را در این پروسه ایفا می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اعلام مخالفت خود با واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، کم شدن نقش نظارتی سازمان اتوبوسرانی را یکی از دلایل این مخالفت اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در مناقصه و مزایده برای سازمان اتوبوسرانی ایجاد می‌شود نقش نظارتی سازمان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

ذاکریان با تشریح مشکلات سازمان اتوبوسرانی در دستگاه‌های مختلف استان، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم امروز نیز شرایط دولت و شهرداری‌ها مانند سال‌های گذشته بوده و قادر به تأمین سهم خود در قراردادها نیست.

وی از تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ازجمله اتوبوسرانی حل‌ شده و قادر به ارائه خدمات مطلوبی به شهروندان خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در این طرح برنامه عملکرد اتوبوسرانی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا تغییر کرده و مسیرهای جدید تردد اتوبوس‌ها به‌صورت جامع و کامل تعریف‌شده و نوع سیستم اجرایی عامل تشویق‌کننده‌ای برای مشارکت بخش خصوصی برای حضور دارندگان اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد